September 5, 2017

太陽和月亮。









(1)


七年後,我們再次相遇,相愛。



從你身上,我才知道原來愛,是清澈無際的藍天。

所有好的不好的,它都慈悲的容下,溫柔的擁抱,如此寬容和平靜。



你說我太完美主義,容不得缺陷。

我才發現,我一直以來自以為的求上進,是有點問題的。

我一直都在追求至高完美的形象和境界,卻選擇假裝看不見、摸不到自己的傷疤。



之前一直告訴自己,沒有人是完美的。黑暗和光明本來就並存,我們不完美,但這才是完整。一直以為自己懂得這道理,直到遇見了你。

原來我一直都難以認同自己的黑暗面。

我努力在他人面前呈現光明的自己,卻不想將過去的黑暗曝光。



你不是剝奪小豬權益的大野狼。

你並沒有叫我攤開那些黑暗的底牌。你給我的,是草原的平靜,和晚風的溫柔。



你是溫柔靜謐的海洋。

夜深人靜的時刻,我在岸邊,散步思考,習慣獨處。

你依然安靜,懂我獨處和寂寞一線之差的矛盾。亮盞小燈,你在等我回來。



Thank you for everything.

You know, I feel all the warmth and love that you've been giving me.

And I hope I could do the same thing for you as well.



我的戀愛模式,比較不是那種「男生應該如何」、「女生應該如何」。

對我來說,愛情裡,我們都是人,是平等的,是互相尊重的。

很幸運,和你牽起了手。

謝謝你,給我尊重和自由,慈悲和寬容,教會我站在一個更高的角度,學習如何去愛。



(2)


想提醒自己,有關 Thich Nhat Hanh 禪師說過的話。



In a deep relationship, there’s no longer a boundary between you and the other person. You are her and she is you. Your suffering is her suffering. Your understanding of your own suffering helps your loved one to suffer less. Suffering and happiness are no longer individual matters. What happens to your loved one happens to you. What happens to you happens to your loved one.

In true love, there’s no more separation or discrimination. His happiness is your happiness. Your suffering is his suffering. You can no longer say, “That’s your problem.”



Often, when we say, “I love you” we focus mostly on the idea of the “I” who is doing the loving and less on the quality of the love that’s being offered. This is because we are caught by the idea of self. We think we have a self. But there is no such thing as an individual separate self.

A flower is made only of non-flower elements, such as chlorophyll, sunlight, and water. If we were to remove all the non-flower elements from the flower, there would be no flower left. A flower cannot be by herself alone. A flower can only inter-be with all of us…

Humans are like this too. We can’t exist by ourselves alone. We can only inter-be. I am made only of non-me elements, such as the Earth, the sun, parents, and ancestors. In a relationship, if you can see the nature of interbeing between you and the other person, you can see that his suffering is your own suffering, and your happiness is his own happiness. With this way of seeing, you speak and act differently. This in itself can relieve so much suffering.




(3)


0826 到 0828,鶯歌之旅。

活動標題「麵包窯」太閃耀,讓人沒注意標題的後半部「公益」。



這一趟旅程,我看見,一件事有千萬種變化的可能。

事情之所以發生,是因為外在條件的促使之下;而事情會如何發生,就看我們的選擇。



我們的選擇,決定了它發生的方向和可能性。

只能在事情發生的當下,想清楚,什麼是對大家最有利的,再做出決定。

決定沒有好壞,沒有對錯,也沒有滿分得可以滿足所有的人。

但只要思考模式不斷的超越自我,目光放遠,起碼,這樣的決定是較為圓滿的。



很難得,再次和妳一起旅行。

深知機會難得,和妳一起的每分每秒,我很珍惜。

即便很熱很曬很疲憊,我還是很開心。



這旅行讓我看見我們身上的特質,從另一個角度看見和認識自己。

我看見妳的真,妳的勇敢和果斷,機靈和智慧。

明確表明立場,並堅持妳的立場,即便他人可能會覺得妳很奇怪,格外不合群。

我看見我,立場不夠明確,容易妥協,以和為貴。

有時做事像孩子,太衝動,停不下來。



我們一樣愛面子,但妳不怕他人的眼光。

我和你們不一樣就是不一樣,我不喜歡就是不喜歡。妳是如此敢於表達。

敢於不一樣,敢於表達自己的真。

妳不是在背後暗傷他人,和我說自己的想法。妳是在背後和我說了,還會在對的時機,以建議的方式提出妳的個人想法。

妳知道嗎,這是我最欣賞妳的地方。



We all have possibilities we don't know about.

And the limits of the possible can be only defined by going beyond them into the impossible.

Everything you need: strength, courage, compassion and love, is already within you.




文,鄧凱柔;圖,網路

No comments:

Post a Comment

Silent Screams Starts Here 。

K A B O O M

T W E E T S